Vardagar och fredagsmys

Stackars liten!

Kategori: Allmänt

Vilken dag! Jag fick åka hem och hämta Leo redan efter lunch eftersom han var hängig. Stackars min lilla fina kille. Jättehängig ligger han i soffan på fritids och vilar. När vi kom hem så kräktes han dessutom. Nu ligger han i vår säng och tittar på TV och är helt slut. Jag vet inte om det är maginfluensa eller en biverkning på vaccinet. Leo vaccinerades nämligen igår morse.

Det finns ju inget jobbigare än när ens barn är så sjuk att han knappt orkar prata. Han bara ligger och är så hjälplös och ynklig, stackars Leo. Och jag är sådär jobbigt hönsig och går och tittar till honom hela tiden, frågar hur han mår osv.

Som grädde på moset så skulle ju jag och Christian ha åkt på 30 års fest i morgon. Barnvakt och allt, men det ser inte särskilt ljust ut. Det är ju viktigare att ta hand om min lilla prins.

Jag vet inte hur det är med er men jag blir sjukt stressad när mina barn kräks och är superhängiga. Man känner sig liksom så otillräcklig på samma gång som man måste hålla sig lugn och stabil för den lillas skull. Jobbigt.

Nu ska jag gå och ta en dusch innan det är dags för Idol.

Ha en mysig fredagskväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: