Vardagar och fredagsmys

Bus eller godis?

Kategori: Allmänt

Idag har Marinette och Jessi och deras respektive Magnusar och barn varit på Haloween-middag hos oss. Barnen fick börja med att gå en "Bus eller godis"-runda. Lovis var häxa och Leo var Dracula.

Jäklar vad mycket godis man kan samla på sig på en tiggarrunda hos grannarna! Lovis gick tillsammans med sina polare Filippa, Morris, Anton och Melvin medans Leo gick med de större barnen Lukas, Hugo och Lea. 

Middagen var mysig. Både Maja och Max (båda 1,5 år) är så söta! Maja fattade tycke för Christian så han fick en riktigt lång och kärleksfull kram. Alla barn gillar honom. Men det gör ju jag också å andra sidan!

Jessi frågade så klart vad det var för ultraljudsbild som hängde på kylen haha. Hon har ögonen på skaft hon. Lite roligt. Leo gick senare och tog ned bilderna och visade dem för henne och sa "Titta, min mamma har en bebis i magen". Fast då hade jag ju redan sagt till henne att det var bilder på Leos hjärta och inte en bebis haha. Sen sa han till mig "Hon gick på det mamma!". 


Innan middag var jag och Lovis i skogen. Det var typ första gången någonsin. Lovis tyckte att det var super skoj och skuttade runt och trallade hela tiden. Jag vill typ åka tillbaka redan i morgon!

Lite blåbär hittade vi också! De använde vi till efterrätten.

 

I övrigt kan jag berätta att min kära son blivit väldigt intresserad av Micael Jackson och hans livsöde. I morse sprang han runt och mimade till Beat It och sedan ritade han denna teckning där det står förklarat att han dog av hjärtinfarkt (med Leos egna stavning) sen så har han ritat hans hjärtfrekvens. På samma gång som det är gulligt så känns ganska så bissart.

 

Nu ska jag gå och lägga mig. I morgon blir det upp och åka i väg till Odenplan för en brunch med Frederic och Carro. Det ser jag fram emot!
 

Kommentarer

  • Aida säger:

    åååh vad mysigt med brunch. Skön stavning av Leo, hehe. Kram

    2009-11-03 | 01:10:58
    Bloggadress: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: