Vardagar och fredagsmys

Söndagsstekens revanch!

Kategori: Allmänt

Vi har precis varit hemma hos Marinette och Magnus och hängt. Och tro det eller ej men det var söndagsstek som stod på menyn! Riktigt gott var det också!

Jag stod dock för efterrätten. Först hade jag tänkt baka en äppelpaj, men sen var det liksom någonting som tog emot. Jag behövde lite söndagshäng och kände absolut inte för att få deg under naglarna (detta var innan jag visste att det skulle bli ambitiös middag i form av stek).

Men jag ska minsann säga er att denna paj är väldigt god (och framför allt smidig att ha och göra med). Max föredrog dock såsen både när det gällde varmrätten och efterrätten. Jag vet inte vad det är med den där killen men så fort såsen står på bordet så blir han helt galen.

 

Här kommer lite fler bilder från vårt mysiga söndagshäng. Det är bra med vänner som inte knusslar till det när man kommer på besök och som man kan krypa upp i soffan hos och bara softa utan att det ska vara pretto och hypat att man träffas. Sådant häng gillar jag, det är liksom bara mjukisbyxorna och pruttarna som fattas.

Jag glömde berätta om en liten incident som hände i morse i mitt tidigare inlägg. När man inte hittar nycklar till handbojarna är man glad att de är av plast och att man har en stark man som kan få upp dem (med lite våld).



Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: