Vardagar och fredagsmys

Fast hemma

Kategori: Allmänt

Som jag kunde förutspå innan så är jag inte den mest konsekventa när det gäller blogginlägg. Men jag har haft en grymt tråkig vecka och därmed inget skojigt att berätta.

I förra veckan låg jag helt däckad med hög feber och ont i hela kroppen. Jag känner mig fortfarande helt slut, kroppen har typ åldrats 80 år så jag blir trött av minsta ansträngning. Men det är på bättringsvägen.
På vårdcentralen sa de att jag förmodligen haft den berömda svinisen. Så nu vill mina chefer (vilket egentligen är väldigt klokt) att jag jobbar hemma hela den här veckan och kommer tillbaka när jag känner mig frisk och pånyttfödd.

Alla på kontoret är nämligen rädda för mig nu. Konstigt nog så har ingen annan i min omgivning blivit smittad. Jag hade min första riktigt feberfria dag i söndags (utan alvedon) så det är ju lugna gatan! Men trött och sliten som jag är så är det bra att jag får en mjukstart. Jag jobbar en stund sen vilar jag. Så ser mina dagar ut just nu. Men jag börjar verkligen tröttna på hemma nu!!! Hör och häpna, jag längtar till jobbet. 

En annan rolig sak som hänt idag är att min syster gått och köpt hus! Nu ska hon flytta låååååångt ut på landet (Färingsö) i ett jättefint radhus. Det blir toppen. Leo blev dock lite besviken när jag sa det "Jaha, då kan vi inte hälsa på dem". Men det kan vi visst! De där liggfåtöljerna som du pratade om Sofia, jag är helt på om det står ett glas rosé på bordet.

Sofia kom hit och gick en liten prommenad med mig idag. Hon var så nervös stackaren. Jag kommer ihåg hur det var för oss när vi sålde lägenheten och köpte det här huset. Man var ett nervvrak fram tills allt var helt och hållet i hamn. Men nu trivs vi jättebra även om vi drömmer om att bygga hus inom kort. Vissa dagar drömmer vi mer än andra. Idag var det Christian som var drömmaren. Men vi bor så fint så det kan ju vänta!

  

Fönsterpartierna ska bli vita inom kort, det är en sådan där grej som retar gallfeber på mig just nu....

Nej nu är det dags att knoppa.

Sov gott

Kommentarer


Kommentera inlägget här: