Vardagar och fredagsmys

Mätt i magen

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit hurtiga och bra! Vi inledde dagen med att åka till simhallen. Leo är fortfarande livrädd för vatten och de första simtagen känns verkligen långt borta. Det får bli simhallen oftare helt enkelt. Lovis träffade sin kompis Melle, som också var där och strax därefter dök Leos kompis Hugo också upp. Grymt bra timing med andra ord :).

Därefter bar det iväg till Iris dop. Iris är dotter till Christians barndomsvän Andreas, aka "Steve" och hans fantastiskt mysiga värmlänning Madeleine. Och på det här dopet snackar vi inte bara sju sorters kakor, det var sju sorters pajer och tårta på det. Jag är så mätt att jag nästan mår illa!

Tur att Iris fick en fåtölj i doppresent för det är ju väldigt tröttsamt att vara i centrum.

Leo passade på att busa lite tillsammans med några andra killar. Han kom tillbaka, blöt i håret efter att ha varit inne i kyrkan. Hmmmm, inte ett dugg misstänksamt. "Nu är jag också döpt mamma".

När vi kom hem kände vi oss så gödda att vi var tvugna att ta en promenad och få lite frisk luft. Det bästa med att bo som vi gör är att vi har så nära till vattnet. Det finns inget som är så rogivande som att sitta på bryggan. 



Leo, den gullungen, ropade på mig från stranden och sa att han hade skrivit en överaskning i sanden som börjar på A. "Ashole" föreslog min mycket mogna sambo. Leo hade skrivit "I love you" med sin egen stavning "A lov u" till mig i sanden. Mitt mammahjärta gjorde massor med volter!

  

Bättre än alla Lisa Rinnevuo-tavlor i hela världen!



Nu ska jag placera mig i soffan med mitt vinglas och göra magen redo för lite godis. Jag tror att det finns lite plats längst upp till höger i magesäcken...

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: