Vardagar och fredagsmys

UPPVISNING

Kategori: Allmänt



Nu har det återigen gått lång tig mellan mina inlägg. Men det skiter jag i!


December har rullat på i ett väldans tempo och det har varit saker inplanerat stup i ett.


Nu har jag en 8-årig son. Helt sjukt. Men jag ska inte säga att den tid då han var en bebis känns som igår för det gör den verkligen inte. Mycket har hänt sedan dess. Förra helgen hade Leo grabbkväll med sina kompisar. Det var två timmar med fullt ös men födelsedagsbarnet verkade nöjd och glad i alla fall och det är ju huvudsaken. Själv somnade jag i soffan.


Igår var det luciafiraande på dagis på morgonen. Lovis var en söt kombo mellan tomte och lucia.


Jag har dragits med en eländig förkylning i över en vecka nu och är verkligen helt slut. Idag trotsade jag det eftersom det var dags för Brommagymnasternas elituppvisning och vi i showgruppen skulle visa upp vårt Bollywood-nummer. Att köra uppvisning när man inte är helt kry är inget jag rekommenderar. Jag kände att jag var off och gjorde fel på några ställen. Tycker  dessutom att det är ganska så jobbigt att visa upp sig när det är så många man känner, känner mig lite obekväm i det. Hade hellre stått framför ett gäng helt okända. Hur som helst så verkade det som att vårt lilla nummer gick hem och det var ju trevligt.



Jag hade ju min största supporterliga där som publik och de tyckte helt klart att "mamma var bäst". De tyckte verkligen att det var härligt att vara tillbaka i gympasalen där vi har spenderat så många timmar. Framförallt Leo hade en riktig nostalgitripp när han gick runt bland trampoliner, räck och bommar och pratade om att han mindes när vi brukade vara där.


När man ser tillbaka på det så känns det helt sjukt att vi en gång i tiden var så aktiva. Hur hann vi egentligen med det? För varje uppvisning eller tävling som går känns det allt mer avlägset och det kommer in alltt fler nya ansikten. Det känns lite tudelat. Ibland önskar jag att jag fick återvända till det där härliga gänget som man lämnade. Det är liksom dem jag saknar mest med gympan ju.


Nej, nu ska jag slå mig ned i soffan innan jag blir allt för djup... I morgon är det julfest på mitt kontor och massa skojiga aktiviteter väntar!


 

 

Kommentarer

  • gymnasr.) säger:

    Du var grym! Kul att se dig dansa! Håller fullständigt med dig; det är gruppen man saknar!! Gruppen som gjorde livet i brommagymnasterna underbart!..Det var blod, svett och tårar, men framförallt, skratt! Å lite skador, smällar man får ta;) Kul att. se dig och riktigt bra jobbat! Hooppas man får se dig, Christian, Conny, hela gruppen, om inte allt för lång tid! Kramar

    2010-12-12 | 00:46:25

Kommentera inlägget här: