Vardagar och fredagsmys

NU RÄCKER DET MED SNÖ!

Kategori: Allmänt

Jag tycker ärligt talat att det får räcka med snö nu. Idag fick Christian gå upp på taket och skotta. Nästa hus ska ha tak med mycket lutning så att snön bara rinner av.

Vi har haft en lugn och skön helg!

I går åkte vi hem till Frederic och Carro på en spontanlunch. Det var både mysigt och gott! Sen dumpade jag Christian hos hans kompis och åkte hem med ungarna i snöovädret. Väl hemma kom mamma och pappa in och vi åt middag och kollade Melodifestivalen.

Idag var vi ute och skottade. Sedan åkte jag och Leo till Troxis för han skulle prova på Funky-Boys, streetinspirerad dans för killar. I bilen var han nervös. Jag satt och pladdrade på om dansen tills han bad mig att inte berätta mer för att han var nervös. Haha, pladder-morsan liksom. Han ÄLSKADE dansen. Det första han sa när han klev utanför dörrarna var "Mamma det här vill jag göra jämt!". Så himla kul!

Medan Leo dansade satt jag på ett café. Det är så bisarrt hur man kan stressa upp sig över konstiga saker...

Här sitter man på ett café och har lite egentid. Egentid som är få föräldrar förunnat. Vad gör då jag av min egentid!?! Jo, jag bläddrar snabbt igenom min FamilyLiving (varför tog jag med en tidning som jag redan läst flera gånger?), skickar ett sms, skriver och skissar lite. Var 3e minut kollar jag på klockan som tycks gå väldigt långsamt. Konstigt nog känner jag mig stressad över att ha tid för mig själv och känner att den måste jag ta tillvara på, på bästa tänkbara sätt. Men jag vill ju egentligen bara veta hur det går för Leo och åka hem och bara vara med familjen.


Nu ska jag snart åka och dansa lite. Det ska bli rolig egentid!


Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: