Vardagar och fredagsmys

YOGA, TUPPERWARE OCH AVUNDSJUKA

Kategori: Allmänt

Jaha, då var man inne i vardagsträsket igen. Jag är så trött att ögonen går i kors. Men säg när man inte är trött.

I lördags var vi hos Jessi och Mange på middag. Det var länge sen och det var mysigt att träffas. Maja har blivit så rackarns söt (och stor också för den delen)! God mat, trevligt sällskap och mycket vin. Mer vin för vissa, mer än så säger jag inte. Jag vill ju inte hänga ut folk i min blogg hehe.

I söndags var jag duktig. Jag rensade bland alla foton och gjorde en mapp för de bilder som ska framkallas. Den här är ju bara såååå söt!



 

Jaha, vad har hänt idag då?

Min kära mamma tvingade mig att vara med på hennes Tupperware party. Vilken grej det där är alltså... Plastburkar för flera hundra. Fatta hur många burkar jag kan köpa på Ikea för samma peng haha. Jag symapati-köpte ritmallar som Lovis ska få i födelsedagspresent. Men du mamma, alla de pengar som du lägger på burkar, ge dem till mig så fixar jag motsvarande på Ikea och tar resterande som arvode. Dagens snilleblixt!

Det bästa med allt var att mamma hade anlitat min syster till att baka. Hon hade gjort en helt fantastisk kladdkaka med after eight i. Mumsigt värre.

Idag provade jag även på yoga på jobbet. Japp, jag trodde att jag var en hyffsat vig människa men hör upp världen, jag har dåliga nyheter. Min vighet har gått i graven och jag är numer stel som ett jäkla kassaskåp. Otroligt deprimerande. Men det var ju bra att röra på sig lite i alla fall.

Slutligen, dagens bitterhet (ja, hallå, jag kan ju inte hålla det inom mig).

Lovis kompis Filippa (och hennes fina föräldrar tillika våra goda grannar) har varit i Thailand och kom hem igår. Så idag kommer Filippa in till oss, väldigt brun, för ett mycket kärt (och otroligt gulligt) återseende. Då säger hon det...

"Johanna vet du, jag har fått massaaaaaaage"

Och den lilla meningen från den lilla tjejen satte fart i bitterheten och avundsjukan hos mig. Jag vill också!!!

Jenny-Marie, om du läser detta så ska du veta att jag nu har dig som huvudmisstänkt vad det gäller att plantera onda meningar i din egen dotters mun. Allt för att reta mig, så dåligt! Men tack för den fina trägrodan!!! 

Nu ska jag sova!
Fridens liljor (som min chef alltid säger)   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: