Vardagar och fredagsmys

JAG ÄR VÄRDELÖS....

Kategori: Allmänt

....på att uppdatera. Jag vet.

Nu sitter jag och väntar på syrran, vi ska sticka iväg en stund hon och jag. Kommer att bli mysigt. Inte ofta det är bara hon och jag.

Jag har känt mig risig de senaste dagarna. Som att man nästan är sjuk. Jag hatar det där mellanläget. Sen är jag ju inte så bra på att vila. Det kanske rent av skulle bli bättre om jag vilade ordetligt. Well, vi får se vad det blir av det hela.

Jag böjade jobba igen i måndags. Satt dock hemma eftersom barnen är dagis- och skollediga. Det hade trillat in lite fler mail än vad jag trodde att det skulle vara men det är i vilket fall som helst skönt att få en lugn start så att man kan få tid till allt som man har tvingats prioritera bort under denna galna höst.

Igår var vi på house-warming party hos Maria och Rasmus. Maria är kollega med Christian och en otroligt duktig privat festfixare. Nu har de byggt hus och hade inflyttningsfest. Jag skojar inte när jag säger att varenda kotte som de känner måste ha varit där. Ändå så får männsikan det att fungera. Hon hade lagat mat till alla, efterrätt och det var en härligt skön stämning. Me like. Vi blev dock tidiga hem eftersom jag mådde lite pissigt. Barnen var hos mamma och pappa så jag fick sova hela natten utan någon sängkamrat kortare än 1,8 m. Välbehövigt.

I morgon sätter det igång, vardagsöset. Undrar hur det ska gå att få upp Lovis i tid. Hon har sovit till 9 hela den här ledigheten. Spännande utmaning...

Nu ska jag ringa och kolla var min syster tagit vägen.

Puss och kram 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: