Vardagar och fredagsmys

INGEN VANLIG MÅNDAG

Kategori: Allmänt



Det kändes skönt att besöka farmor igår. Man får alltid en klump i magen. Hon är så gammal och gaggig och kommer knappt ihåg vem man är. Men det fina med farmor är att hon oftast är glad när man kommer. Då och då kommer gamla minnen upp. Igår pratade hon om hur jag kom hem till dem efter skolan. Jag satt och gjorde läxorna och de passade upp på mig sedan drog jag direkt därifrån till träningen. Det var nästan att jag hade glömt det. Tur att hon påminde mig.


Efter besöket hos farmor bjöd pappa oss på glass på en italiensk glassbar invid Nytorget. Det var supermysigt.

Ännu mysigare var det att Leo kom hem igår. Alldeles uppfylld av läger och nya kompisar. Han hade visst fått större muskler också för han var minsann med och tränade hela lördagen. Lovis var överlycklig att få tillbaka brorsan.

 

Idag har det inte varit en vanlig måndag. Jag började jobba redan vid 7 i morse och matade på som en galning. Sen kom min älskade syster över med sina fina barn och vi käkade lunch och körde en spontan fotosession på Vilma. Hon har blivit så stor helt plötsligt. Snart 3 månader.



Har jag för övrigt berättat hur vacker syster jag har? Hon är fin på alla sätt tycker jag, ibland tror jag inte att hon förstår riktigt hur fin hon är.




Sedan, på kvällen, tog vi en promenad ner till Marinan tillsammans med mamma och tog oss ett glas vin medan barnen lekte vid strandkanten. Leo gjorde ena riktiga fynd från lördagens jättefest som var på Marinan. En champagnekork och en finsko som låg och gungade i sjön. Någon gick hem med endast en sko på foten i lördags/söndags.


Hur som helst, så här får gärna varje måndag se ut för min del!

Kommentarer

  • Mollzz <3 säger:

    JAg har världeeeennnns allra bästa familj och släkt =D <3

    2010-07-08 | 22:42:29
    Bloggadress: http://mollzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: