Vardagar och fredagsmys

LOVAS DAG

Kategori: Allmänt




Igår lämnade vi Leo på gympaläger i Katrineholm tillsammans med mormor som ansvarar för lägret. Hon är så duktig min mamma! Innan vi åkte hem så stannade vi och badade i ett närliggande badhus tillsammans med alla som var med på lägret. Båda barnen gör enorma framsteg på simfronten och det är så roligt, särskilt för Leo som varit livrädd men nu ser ljuset i tunneln. Den dagen han börjar simma så kan ni hoppa upp och sätta er på att jag kommer att börja storböla av ren glädje.
Att lämna honom på läger var inte svårt. Han fann sig direkt bland de andra killarna och när jag pratade med mamma idag så sa hon att hon knappt sett skymten av honom. Skönt att höra.



Glad i badet, så var det inte för någon månad sen!






Loppan har alltså oss för sig själv hela helgen. Idag var det hennes dag. Om hon var lycklig för det!!!


Vi har haft en mycket lugn dag, trots att vi lade den i händerna på en femåring. Förmiddagen och lunchen spenderade vi på stranden.  Därefter åkte vi hem och softade sen kom pappa över på middag. En alldeles utmärkt slappardag. Det behövde jag öva på. Jag har faktiskt inte varit så rastlös som jag trodde att jag skulle bli. Semesterlunket är välkommet i min kropp. Nu känner jag mig skönt avslappnad. Bara en vecka kvar och då ska jag jobba hemma. Känns mycket bra faktiskt.


I morgon bär det av till sköna Söder för att hälsa på min kära farmor. Hon är gammal och gaggig och det var så länge sen jag träffade henne. Efteråt bllir det lek och glass i Nytorgsparken. Håller tummarna att det fina vädret står sig.


Nu ska jag gå och ta en dusch. Jag är fotbollsänka just nu så jag har inget bättre för mig. Jag brukar tycka om att kolla på fotboll men just nu känns det så urvattnat eftersom jag har en man som ser ut på detta vis varje dag:



På TV'n: fotboll
I handen: telefon för att kunna kommunicera med sina vänner om ALLT som händer i matchen
På soffbordet: Öl
Säger: Korta meningar väldigt högt samtidigt som han sätter händerna på huvudet på ett dramatiskt vis.
Kommunikation med mig: icke existerande


Så, jag hoppar in i duschen med öppen dörr och smygkollar på TV'n därifrån (man ser den från duschen).


Trevlig kväll gott folk!


Dagen i bilder



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: