Vardagar och fredagsmys

STRANDHÄNG

Kategori: Allmänt

Idag har vi gjort massor. Först hängde vi på stranden tillsammans med barnens polare Noel och Nellie och deras mamma Sara. Det var riktigt härligt att svalka sig i sjön och det är så rologt nu när barnen är så modiga och duktiga. En helt annan grej att hänga på stranden faktiskt.


Sedan bar det av hemåt för lunch med Christians föräldrar. Efter lunchen tog vi med dem till vår badstrand för ytterligare ett dopp så att barnen kunde visa sina nya skills för dem. Leo var stolt över att han kunde hoppa magplask och Lovis för att hon kan simma under vatten (vilket egentligen är att simma med armpuffar som vanligt fast med ansiktet under vattnet).




Lovis med kompisen Nellie på stranden




Väl hemma passade Lovis även på att få den dagliga lekdosen med lilla Nellie. Mystjejerna satt och kokade kaffe i skuggan.


På kvällen kom mamma, pappa och syster hem till oss och käkade. Mamma och pappa sticker på semester i morgon. Italien i 10 dagar, lyxigt värre. Lovis tyckte att det var riktigt jobbigt att säga hejdå till mormor. Hon var liksom tvungen att gå in och göra det igen fast med en lite längre kram när hon insåg att det är lång tid 10 dagar. Jag kommer såklart också att sakna dem men tycker att det verkar vara en så rolig resa som de verkligen förtjänar.

Trevlig resa mammsen och pappsen! Glöm inte att köpa med olivolja till mig!!!





Igår var vi hemma hos brorsan och firade Molly som har tagit ett kliv in i tonårens fantastiska värld. Kan knappt fatta att min underbara brorsdotter är så stor nu. Det känns som igår som hon charmade oss alla genom att lyckligt ropa "Christian!" när vi satt vid matbordet och hon fick syn på Gröna Jätten på majsburken.
Jag börjar känna mig gammal. Nej, skämt åsido, jag känner mig fortfarande purung. Det är ju brorsan som är gammal och har tonårsbarn!



I morgon bär det av till Värmland för att spendera två dagar i goda vänners lag i Steve och Madeleines stuga. Det ska bli mysigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: