Vardagar och fredagsmys

EN UNDERBAR VINTEREFTERMIDDAG

Kategori: Allmänt



Idag känner jag mig totalt avslappnad och har äntligen hittat tillbaka till mig själv efter att ha känt mig låg under en period. Tänk vad lite tid med barnen kan göra!


Jag inledde dagen med att jobba hemifrån på förmiddagen. Skulle egentligen ha åkt in och varit med på ett möte (ytterligare en lansering som står och knackar på dörren) men jag kände att jag ville utnyttja min tid lite bättre så jag beslutade att hoppa över mötet och använda den tiden till att jobba effektivt istället. Bra beslut, för jag fick massor gjort.


Barnen var hemma och såsade omkring i pyjamas fram till lunch. Det gillade de! Jag med för den delen!


Fast sen tyckte vi att det var dags att rycka upp oss och ta en prommenad i det underbara vädret. Vi bestämde oss för att gå ned till sjön och kolla om isen låg kvar (som om det var några tvivel, vi har Finlandsfärjor som sitter fast i isen liksom...). 



Leo hade brådis ned till sjön. 



Det hade inte Lovis som satte sig och vilade på snövallen intill vägen.


När vi kom fram till badplatsen så möttes vi av detektiven Leo (som typ redan hunnit vara där i 5 minuter) som hade upptäckt ett mystiskt försvinnande. Jag och Lovis var tvugna att blunda för inte nog med att försvinnandet var mystiskt, det var en överaskning också!



Var är bryggan!?!


Leo var tvungen att hämta utrustning i sjöboden. Här skulle det utredas!




Det var en härlig prommenad som fick all stress att bara rinna av mig. Efter det åkte vi till Troxhammar och fikade. Jag är så glad som har de här två härliga ungarna i mitt liv, det hade ju varit sjukt trist utan dem (även om Christian är lite som ett tredje barn haha)! Jag är ju så klart överlycklig över min fina sambo också, bättre går verkligen inte att hitta. Sen är det dagar som denna som man förstår varför man bosatte sig på landet.


Nu ska jag sätta mig framför TVn och invänta Christian som är på AfterWork.

Tack och Hej
Leverpastej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: