Vardagar och fredagsmys

HUSVISNING, VAD HÄNDE?

Kategori: Allmänt



Oj, helt plötsligt fick jag ett ryck idag och gick på husvisning. Spontant och själv med barnen eftersom Christian jobbade. Fiiiiint hus var det. Jag blev sugen...

Men, som jag brukar säga, överallt där det finns någonting som jag tycker är fint finns det också en man som ska övertalas. Lite dålig timing bara eftersom vi åker till Paris på tisdag. Det är inte så att man hinner besöka banken och så vidare men drömma kan man ju alltid göra. Sen är det ju toppen när drömmar blir till verklighet... OM de blir det alltså...

Barnen kände sig som hemma i huset i alla fall. "Mamma får vi leka kurragömma fast utan att röra något?" "Mamma får man låna toaletten?" "Mamma får man leka med de där grejerna?" "Mamma får man ligga i sängen?"
Svaret var så klart nej på samtliga frågor, förutom toalettfrågan. Men det visade sig att det inte låg ett behov bakom den frågan, den var bara helt appropå.


Igår träffade jag Kristin i Vällingby. Vårt mission var att hitta 60-tals kläder till uppvisningen. Det gick så där. Allt jag kom över som hade med 60-tal att göra var ett par solglasögon (här på min egen modell Christian)



Suddig bild...

Men jag hittade en riktigt snygg kavaj som ska invigas redan i morgon! Trodde inte att man kunde längta så efter att få ha på sig ett plagg. Det är nästan löjligt.
Min telefon spelade ett spratt med oss och hade ställt om sig så vi fick bryta mitt i fikat, slängde i oss kaffet som om det var en nubbe och sprang åt varsitt håll, skitstressade. Väl i bilen så upptäckte jag att det var bara min mobilklocka som hade hoppat fram en timme. En typisk Johanna-grej.


Loppan är hängig och har feber. Idag har hon som tur är varit lite piggare så jag hoppas att hon hinner bli frisk till på tisdag. Nu ligger hon och sover i soffan.



Nu måste jag gå och pussa på henne så att hon vaknar. Vi vill ju att hon ska sova i natt också.


På återseende!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: