Vardagar och fredagsmys

HAR JU HELT GLÖMT BORT...

Kategori: Allmänt

...att det är Fars dag idag...


Så typiskt mig. Nu måste jag och barnen åka iväg och köpa en liten present till deras underbara pappa som just nu befinner sig på en mässa och jobbar. Det känns som om jag inte har träffat honom någonting den här helgen! Saknar honom...


Just det han kom hem vid två så det var mitt emellan de två tiderna som jag gissade på. Jag vinner oavsett. Älskar att vinna!!!


Min pappa ska också få en liten present tänkte jag. Undrar vad jag ska hitta på?


I fredags var jag med pappa på Radiumhemmet. Det var dags för en förberedelse inför hans strålningsbehandling som sätter igång 6 december. Ända till slutet av januari kommer han att strålas. Han tar det bra min fina pappa och jag beundras av hans styrka. Nu är han dessutom gaddad, för att de ska kunna mäta in strålningen rätt så gör de små tatueringar på honom som de sedan använder laser för att mäta in så att strålningen kommer rätt. Det är däremot inga pinuppor de har tatuerat in bara prickar. Vi skämtade om det efteråt. Skönt att kunna skoja lite mitt i det allvarliga. Radiumhemmet är ju inte det trevligaste stället även om personalen verkar toppen. Det känns surealistiskt att se de människor som sitter där och veta att de har en av de hemskaste sjukdomar man kan råka ut för eller att höra att barn som behövs sövas under strålningsbehandlingen går före i kön. Jag ryser bara jag tänker på det.
Pappa var i alla fall väldigt noga med att jag skulle få ställa frågor och få information från sköterskan och det var väldigt skönt att få göra det faktiskt.


Nu ska jag sätta mig och planera kalas. Leo fyller år snart och ska såklart bjuda in sina kompisar för att fira honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: