Vardagar och fredagsmys

TJEJKVÄLL OCH MYSLÖRDAG

Kategori: Allmänt



Igår hade vi en tjejkväll med dansgruppen hemma hos mig. Det där med att låna ut sitt hus var en bra deal, jag fick både vin, choklad och blommor. Inte illa!
Kvällen var väldigt trevlig och Christian blev lite förvånad då han kom hem och vi började prata om TV-spel. I vanliga fall om det hade pratats TV-spel hade han inte varit så tyst men när det var 8 st tjejer i rummet och han var ensam kille var han förvånansvärt tyst...
Hela kvällen hade jag kameran inom räckhåll ändå tog jag inga bilder. Fy skäms på mig!




I morse tog vi det lugnt, sedan åkte jag till Solna för att köpa present till min lillasyster. Vi skulle på kalas hos henne och jag hade klantligt nog (och kanske inte så förvånande för de som känner mig....) tagit fel på tiden. Hon ringde mig vid ett och frågade vad jag gjorde "Vi är på väg till Solna" svarade jag glatt varpå hon antydde att vi förmoligen skulle bli sena. Vi skulle tydligen vara där 14 och jag hade hela tiden trott 15. Min kvinnliga turboförmåga sattes igång och jag klarade nästan att vara ute på Färingsö klockan två. Kom kvart över. Känner mig som superwoman. Det var jättemysigt att hänga hos syrran och träffa båda mina syskon och deras familjer, och även mamma och pappa såklart! 


Christian är ute med lite gamla polare så jag och barnen åkte hem och har haft det mysigt hela kvällen. Många i vår ålder hade kallat detta för att vara på "herrklubb", själva säger vi att man ska ut med polarna.


Lovis spenderar mestadels av sin tid upp och ned. I kväll klagade hon på magont men tydligen gick det över om hon stod på huvudet.


Leo däremot gav svar på tal när jag bad honom göra en grej som jag sedan tog tillbaka.
"Taktik slår föräldrateori" sa han till mig. Vad mende han med det liksom?


Nu snarkar barnen ikapp inne i sovrummet och jag sitter här och slår vad med mig själv om när Christian ska rulla hem i natt. Den lite elaka Johanna misstänker att med tanke på den tidiga starten (klockan 16 liksom, snacka om vuxna småbarnsföräldrar!) och att det handlar om första gången på många år som hela det här gänget träffas så kanske hennes älskade sambo går all in lite för tidigt och ramlar in redan vid halv ett. Den snälla och omtänksamma Johanna tror att hennes sambo har så trevligt att han inte kommer hem förrän vid tre på natten och hon hoppas givetvis att han haft väldans roligt, hon liksom fnissar åt tanken på honom sittandes där med sina gamla kära vänner.
Nej ärligt talat så hoppas jag oavsett att han har skitkul för det är han värd.


Nu ska jag återgå till TV'n, inte ofta som det är bara den och jag liksom...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: