Vardagar och fredagsmys

DÅLIGT SAMVETE MAMMAN

Kategori: Allmänt



Idag är jag mamman med det dåliga samvetet. Jag har verkligen massor på jobbet, idag har stressen liksom sugit musten ur mig och jag var tvungen att fortsätta jobba hemma efter att ha hämtat barnen. Så himla typiskt. Jag hoppas verkligen att jag får en lugnare period snart. Är så trött på att ha känslan av att ha missat något trots att man har hållit ett högt tempo hela dagen.


Egentligen led barnen inte så mycket av att jag jobbade när jag kom hem. De lekte med sina kompisar. Jag tror att det var mest jag själv som led av det. Behöver verkligen bli bättre på att slappna av i vardagen.


Igår kväll var jag och dansade. Där kände jag också av min stress-sargade själ. Kroppen löd liksom inte hjärnan och jag gjorde bara fel hela tiden. Kände mig lite knäckt faktiskt. Jag är ju känd för att ha ganska höga krav på mig själv... Men roligt var det. Är glad att få komma iväg och dansa en gång i veckan. Känns hur bra som helst. I morgon blir det hemmaträning. Så, nu har jag skrivit det i bloggen så då måste det ju bli av, eller hur!


När jag kom hem efter träningen låg det gulliga lappar som Loppan skrivit alldeles själv. Hon hade liksom gjort en lista över det som hon älskade. Julafton fick vara på en helt egen lapp. Själv kom jag efter Barbie. Det är inte illa pinkat!


Nu ska jag sätta mig i soffan brevid Christian, kanske rent av luta mig mot honom och stjäla en och annan puss.

Kommentarer

  • sofia säger:

    Vart är mosters lapp?;)

    2010-10-18 | 21:21:11
    Bloggadress: http://viggosmami.blogg.se/
  • Marinette säger:

    Ni är bara för underbara!

    Saknar er massor. Hoppas vi kan ses snart och bara ta en mys häng.

    Magnus fyller år på lördag, om ni kan och vill kan ni väl komma förbi och käka lite? Vid 17... Hans mamma är här, men annars blir det bara mina föräldrar oxå. Love ya!

    2010-10-19 | 08:27:51

Kommentera inlägget här: