Vardagar och fredagsmys

HÄRLIGA HÖSTDAG

Kategori: Allmänt



Vi har haft en så härlig höstdag! För en gångs skull så har vi haft en dag helt utan planer och det ska ni veta var länge sedan. Kändes skönt befriande och på samma gång lite konstigt.


Vi tog en lugn och mysig frukost. Lovis sattt och hade mysigt med pappsen och jag kom fram till att dagens främsta mission skulle bli att välkomna familjens nya medlem, Nikon D5000. Det blev en liten "fotosession" i skogen alltså. Men med uppvärmning hemma. Man kan ju inte låta bli ibland.



Men vad är det egentligen som Loppan skrattar åt? Jo detta...



Förlåt mig, älskade Christian, jag kunde helt enkelt inte låta bli....


Vi packade kaffe och saft, köpte färska bullar och gav oss ut i bokskogen och slottsparken vid Ekebyhovs slott. Barnen sprang runt och hade det supermysigt och vi med för den delen. Det var verkligen perfekt väder med solen som trängde sig in mellan trädtopparna. Där marken hade varit i skugga hela dagen låg frosten kvar så kyligt var det.





Efter att ha varit i skogen och i Ekerö Centrum och handlat så bar det av hemåt. Hemmahäng är många gånger min och Christians största fiende. Vi är verkligen inte bra på att bara vara hemma och göra ingenting. Det liksom kryper i oss båda. Men idag gick det hur bra som helst. Vi tog det lilla lugna, pulade lite, sen kom Conny förbi och fikade med oss. 


Jag blev kontaktad av Hjärdis på Kaboo i veckan. Sedan hon flyttade sin butik till Bromma så slutade hon sälja mina tavlor. Men nu hade hon tydligen fått förfrågningar på dem (!!!!) och undrade om hon fick börja sälja dem igen. Roligt! Det gjorde mig faktiskt inspirerad och idag har jag målat en till tavla. 



Leo tycker att jag ska ge den här till hans kompis Hugo. Alltid när Hugo är här när jag målar så brukar han hänga vid mig en stund och säga att han tycker om mina tavlor. En gång sa han till och med att han önskade att han själv hade en sådan tavla. Gullungen! Kanske ska göra som Leo säger...

Nytt i denna tavla är hjärtan, flaggor, lindansare och faktiskt en pussmun. Inget av de har varit med tidigare. 


Well, nu ska jag fortsätta på slapparspåret i soffan. Ungarna sover sött i sina sängar så nu är den bästa soffplatsen (=hörnan) ledig!


Ha en fortsatt mysig kväll allihop!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: