Vardagar och fredagsmys

TRAGIK OCH INSPIRATION

Kategori: Allmänt

Lunchpaus på jobbet. Egentligen har jag inte tid att skriva men jag skiter i det. Jag har jobbat så hårt den senaste tiden. Det har varit fullt ös. Jag hinner knappt med mitt eget privatliv och det är inte bra.


Lunchens diskussionsämnen:

1. Vilka planer alla hade i helgen

2. Hur kul Folkrace skulle vara att prova. Men vilken upplevelsepresent skulle egentligen vara roligast att få? Köra lyxbil, folkrace eller kanske åka till månen.

3. Huruvida fika får kallas fika om det inte är tilltugg till kaffet.


Mitt i allt detta tänker jag på lilla cancersjuka Moa, vars blogg jag har följt den senaste månaden, som somnade in igår. Lika gammal som Leo då hennes liv tog slut på ett helt fruktansvärt sätt. Himlen har fått en ny underbar liten ängel men fy vad det känns orättvist. Jag känner flera personer som har små änglabarn och det där följer liksom med en hela livet, så klart. Min kollega får snart tvillingar som blir småsyskon till hans änglabarn och min kära chef Charlotte har själv ett änglabarn och jag är väldigt glad att hon delar med sig av sina erfarenheter. Det får mig verkligen att uppskatta mitt eget liv ännu mer och jag ska inte ta någonting för givet.

Och här sitter vi och diskuterar fika liksom...


Hemskt är det. Jag känner mig verkligen tacksam för mig och min fina familj. 


Den senaste veckan har jag fått ta del av flera intressanta och duktiga föreläsare. Det är verkligen inspirerande att lyssna på dessa människor.


I fredags bjöd jobbet på en föreläsning med Pär Johansson som startade Glada Hudik teatern. Vilken kille! Det var verkligen härligt att få höra hans historia om hur de utvecklingsstörda har utvecklats genom att få spela teater. Han berättade om en kvinna som gick från att sitta instängd på toaletten varje repetition till att stå på scen i mellanakten i Melodifestivalen och sjunga solo! Fascinerande!


I måndags tog fina Charlotte med mig på en föreläsningskväll med nätverket 4good på Rival vid Mariatorget. Även det var inspirerande. Alla föreläsare var riktigt bra, mina favoriter var Mia Törnblom (vilket jag verkligen inte trodde att jag skulle tycka innan) och Elaine Bergqvist. Båda var riktigt bra!
Inte nog med det, det känns verkligen skönt att veta att man har en människa i sin närhet som verkligen bryr sig om en och det betyder massor, verkligen!


Jag ska berätta mer om helgen då vi var och hälsade på Linnea, Daniel och deras sötnos Ellen i Enköping. Jag är inte alls avundsjuk på deras sjötomt...


Kram på er alla!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: