Vardagar och fredagsmys

NÄR ENS BARN SKA SPRINGA SMÅ ÄRENDEN

Kategori: Allmänt

En annan sak som jag glömde berätta...


Igår när jag skulle laga mat så insåg jag att jag inte hade någon lök. Då är det tur att mammsen och pappsen bor nära.


"Lovis, springer du bort till mormor och morfar och kollar om de har lök?"
"Okej! Lök?"
"Ja, lök"
Lovis sätter på sig ena skon.
"Lök mamma?"
"Ja, lök"
Andra skon är på och som jag alltid gör innan hon springer iväg så frågar jag:
"Lovis vad var det du skulle fråga efter?"
"Nöt!"


Slutet gott allting gott, hon kom till slut tillbaka med lök. Men i alla fall...

Kommentarer

  • sofia säger:

    Åh, blondie=)Mosters älskling!!

    2010-09-22 | 15:40:52
    Bloggadress: http://viggosmami.blogg.se/
  • Therese (dansfröken) säger:

    Ha ha ha!



    Vad skönt att höra att inte bara jag har tankspridda barn :-) När vi ska gå på morgnarna har jag alltid sagt åt Ludwig att "gå ut i hallen och sätta på sig skorna"....ALLDELES för mycket information. Han går ut i hallen men inte sjutton kommer det på några skor.

    Min nya strategi är helt sonika "SKOR". Med ganska bestämd röst....sen ska du inte tro att han automatiskt tar på sig sin jacka efter det utan nästa kommando skallar lika rakt som det tidigare: "JACKA" så kanske han är klar på typ en kvart....om jag har tur.....

    2010-09-23 | 09:54:26

Kommentera inlägget här: