Vardagar och fredagsmys

VILMA VICTORIA

Kategori: Allmänt



Idag var det dop för sötnosen Vilma. Själva dopet var under högmässan och det var väl ingen som tyckte att det var särskilt kul. Som syrran uttryckte det "Åh vad jag är glad att jag inte är troende och måste sitta där varje söndag". Lite långrandigt blev det. Vilma somnade lagom tills att prästen skulle döpa henne så hon fick vakna upp av att prästen skvätte vatten på huvudet på henne. Stackaren.



Söta tjejerna! Molly tog så bra hand om Lovis och de andra barnen.


Jag tycker att Sofia och Oscar omger sig med väldigt härliga människor och det är trevligt att träffa dem. Steffie till exempel. Hon är min syrras allra bästa vän och de har hängt sedan barnsben. De har en så fin och rotad vänskap, de känner liksom varandra utifrån och innan. Jag kan nästan bli lite avundsjuk på dem ibland. Men bara nästan, mest så är jag glad och tacksam för att Steffie finns där och är en så bra vän åt min lillasyster.


Själv är jag helt slut. Min feber håller i sig och den blev väl inte direkt bättre av att sticka iväg på dop egentligen. Men när det gäller ett av mina favoritbarn i hela världen, då biter jag ihop. Men det verkar som att jag blir  hemma i morgon, i vågrätt läge.


Här kommer några billder från dopet. Nu ska jag sjunka ned i soffan igen.


 

Kommentarer

  • sofia säger:

    Va fint du skrivit syster och vilka jättefina kort...måste få se resten av bilderna!!Vi rings imorn!Tack såå mycket för idag<3

    2010-09-05 | 21:58:02
    Bloggadress: http://viggosmami.blogg.se/
  • Molly säger:

    Måste bara säga att...JAG ÄLSKAR Sagas uttråkade min :D

    2010-09-08 | 21:21:11
    Bloggadress: http://mollzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: