Vardagar och fredagsmys

LÅNGFREDAG

Kategori: Allmänt



Vilket underbart väder vi har! Helt fantastiskt att kunna sitta ute och njuta i solen.


Killarna sitter i Leos rum och bygger lego och Loppan är ute och prommenixar med mormor. Själv drar man då fram datorn. Måste ju berätta vad man har haft för sig de senaste dagarna liksom.




Igår var det ju långfredag och då gav vi oss ut på äventyr hela familjen. Vi stack först till Sickla och kollade i några affärer. Med en rejäl betoning på några för redan innan vi gått in i första affären så sa Leo att han var hungrig och sedan gick det snabbt utför och smittade även av sig på hans käre far. Efter en redig lunch på ett italienskt hak så var de på bättre humör.


Sedan blev det en sväng på Svenssons i Lammhult, fast i Sickla dåra... Vi hälsade på min allra bästa kompis. Kan inte vänta till hon (eller är det kanske en han?) flyttar in hos oss. Stingray har så bra hand om barnen dessutom, se bara hur fint Lovis passar i knät!



Sen stack vi till Trivselhus visningshus och kollade. Det var väldigt fint. Blev liksom inte alls sugen på att flytta eller bygga hus...




Tyvärr så blev bilderna lite mörka...


Jag gillade verkligen många lösningar i huset och det gjorde mig inspirerad. Sovrummet kan vi däremot diskutera... Det var otroligt fult inrett även om jag gärna skulle ha en sådan trävägg. Ute på terassen hade de satt upp en gunga som Lovis gungade så glatt på. Då kände jag att jag ville ha en gunga också men här hos oss så går det ju tyvärr inte.


Efter visningshuset åkte vi och hälsade på Rikard och Lisa som köpt ett hus väldigt nära visningshuset som de håller på och renovera upp. De hade fixat och haft sig jättemycket och det var superfint! Jag beundrar dem för att de orkar ge sig på ett sådant projekt och de är verkligen superduktiga. Way to go! Ni skulle föresten kunna ha en gunga....
Bara det att man själv får dåligt samvete för de pyttesmå projekt som man själv skjutit på under alldeles för lång tid...
Dessutom så kan vi ju sätta barnen i arbete!




Idag var vi hemma hos Christians föräldrar och åt en god påsklunch. Jag är fortfarande mätt. Men nu finns det snart lite plats för chips och rosévin som tur är. Först så ska jag pyssla lite med lillstrumpan. Vi har spännande projekt på gång...


Glad påsk på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: