Vardagar och fredagsmys

LÄNGTAR HEM!

Kategori: Allmänt



Sitter på jobbet och hamnade i en sådan efter-lunchen-koma. Jag längtar hem! Vill tillbaka till lugna dagar med glada barn i närheten och sol i ansiktet! Får blunda och låtsas att lysrören här på kontoret är solen och inget annat. Jag sitter verkligen mitt i lokalen och har knappt koll på vad det är för väder ute. Har det varit soligt så vill jag i och för sig inte veta. Jag typ önskar att det ska regna när jag är på kontoret, men inte för mycket för då blir barnen blöta och så luktar det blöt hund när man skjutsar hem dem i bilen.


Lovis har varit superduktig denna veckan och idag är hon helt själv på skolan hela dagen! Känns verkligen skönt att ha båda barnen på samma ställe. Leo har dessutom, som den goda storebror han är, lovat att ta extra hand om henne och det får mig att känna mig lite extra trygg faktiskt. Världens bästa Leo liksom!


Nu rullar verkligen vardagaen igång på riktigt och jag har massor att ta itu med på jobbet. Vilket i och för sig är skönt för då går dagarna fort. Men kroppen har liksom inte hittat sitt forna, effektiva jag efter semestern. Jag håller på att varva upp och det får nog ta den lilla tid det tar. Kanske ska man boka en liten weekend tillsammans med kärleken så att man har något att se fram emot?


Under tiden så boostar jag mig själv och er med lite vackra sommarbilder från Musabo.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: