Vardagar och fredagsmys

ELVIS WILL LEAVE THE BUILDING...

Kategori: Allmänt

Sitter på jobbet och ska snart lämna bygget. Ska bara säkerhetskopiera först. Min dator har agerat lite knasigt i dag så jag tar det säkra före det osäkra.


Idag har varit en sådan där spännande dag som får en att känna att man lever ett så äventyrligt liv. Eller nej just det, tvärtom var det ju...


Det enda roliga med idag var att se Loppan stå med vingliga ben på isen tillsammans med sina kompisar. Det var förövrigt inte en enda gång under de 15 minuter som jag spenderade där som alla stod på benen samtidigt. Oerhört gulligt. Man såg att flera av barnen (och även föräldrarna, patetiskt nog, skärp er!) var nervösa eftersom det var första gången någonsin på ett par skridskor. Min världsvana dotter gled ut som en isprinsessa, ståendes på ett ben och sedan drog hon till med en trippel lots. Eller nej, så var det ju inte riktigt. Det var typ hennes ambition från början men sen klamrade hon sig fast hårt i stålställningen och tittade skärrat på sin kompis, som glatt gled runt och ramlade stup i ett, som om hon inte var riktigt klok. Det gör ju ont att ramla på isen! Min lilla fegis...

Yes! Nu är säkerhetskopieringen klar! Dags att åka hem...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: