Vardagar och fredagsmys

BAD OCH LÅÅÅÅÅNGFIKA

Kategori: Allmänt

Det är vad vi har gjort idag. Badat och fikat, riktigt länge. Hemma hos Rikard och Lisa. Fast badade gjorde vi ju i Vällingbybadet förståss.


Det är så mycket roligare att bada nu när både Leo och Lovis är lite modigare. Lovis fick för sig att hon skulle prova utan armpuffar och snart kommer hon nog att kunna simma. Det är dock fascinerande hur dålig koll vissa har på sina barn i badhuset. Sådant kan alltid irritera mig lite eftersom jag vet att en liten "olycka" skulle kunna få Leo vattenrädd igen. Jag är så glad att det går bra för honom just nu. Idag hoppade han bomben och doppade huvudet flera gånger. Och sådant gör ju en mamma riktigt stolt.


Rikard ,Lisa och lilla Saga. Vi hade ju lika trevligt som vanligt. En kort fika blev en riktigt lång en. Jag älskar sådant umgänge och med Rikard och Lisa kan man liksom flippa ur och prata om helknasiga grejer likväl som man pratar seriöst. Jag är lite trött på umgänge som bara handlar om jobb, prestige och att vara duktig. I torsdags hängde vi med Linnea och Daniel (och sötnosen Ellen) och det är precis samma sak där. Är väldigt glad över att vi har så mycket härliga människor runt omkring oss.


Just nu multitaskar jag på sant kvinnovis, jag kollar film, bloggar och letar möbler till sovrummet. Allt på samma gång. Vilken jäkla kvinna jag är alltså!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: