Vardagar och fredagsmys

SNART ÄR DET DAGS ATT TA HELG!

Kategori: Allmänt

Det är rackarns skönt att det är fredag. Jag lämnar en produktiv arbetsvecka bakom mig. Känner mig helt slut. De enda problem jag orkar fokusera på nu är vilken sorts chips jag ska välja till fredagsmyset ikväll.


Idag fick vi en spännande föreläsning på jobbet. Det var en kille som heter Ari Riabacke och temat var "Hur fattar du dina beslut?". Mycket tänkvärt! Han har en blogg som jag ska ta mig en närmare titt på vid tillfälle. Jag älskar att gå på sådana här föreläsningar där personen i fråga ger en just perspektiv. Vilket härligt liv man lever egentligen och vad tacksam man är för det. Med man menar jag ju förståss jag...


Appropå tacksamhet så finns det ju inget gulligare än tacksamma barn. Igår startade småbarnsgympan igång för denna termin och flera av ungarna var glada att få vara tillbaka i gympasalen. 1 timme med galna 5-6 åringar. Denna gång var vi dessutom bara 2 tränare. Ida är ny tränare men också Lovis dagisfröken. Hon gjorde ett toppenjobb! Man märker att hon är van vid barn (och har erfarenhet från gymnastiken). Det blir ett bra ledarteam trots att Emma slutar. Sjukt onödigt att skaffa en tredje unge kan jag tycka ;-). 


I morgon har jag och barnen en riktig mysdag. Lugn morgon, sedan bär det av mot Tom Tit's, därefter Heron City för bowling och mat. Allt detta tillsammans med syskon och syskonbarn. Christian jobbar men han hakar på i Heron City. Sen får vi se om det blir ett macaron-försök på söndag.


Nu ska jag ta och bege mig!
Tummen upp för det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: