Vardagar och fredagsmys

TRÖTT PÅ HURTBULLAR...

Kategori: Allmänt


Jag och Leo så som vi trivs bäst, gosande i soffan!


Alltså jag kan inte bara hålla tyst utan jag måste få ur mig detta.
Jag är så trött på alla som håller på och uppdaterar sin facebookstatus hela tiden och där varenda uppdatering går ut på att man typ ska berätta hur duktig man är eller har varit. I och för sig, nu kanske just jag har extremt många vänner som uppdaterar sin status så fort de har tränat eller gjort någonting. Det är kanske inte så för alla. Jag har tränat massor den här veckan men inte vill jag gå in och skiva på facebook varje gång jag har gjort det. Inte heller så fort jag har hittat på något med mina barn. Det blir liksom som att vissa söker bekräftelse och det är ju egentligen lite sorgligt. Nu pratar jag om de som går in och gör den här typen av inlägg varje dag, ibland flera gånger om dagen. Jag tycker att det är helt okej att göra det lite då och då och gör det själv också. Nog om det nu.


Igår var vi hemma hos Frederic och Carro på middag. Det var väldigt mysigt trots att Frederic hade PMS ;-).
Barnen leker så bra och det är på något vis extra härligt när 2 små övertrötta ungar ligger på vardagsrumsgolvet och skrattar läppen av sig åt ett spel på Nintendo DS. Övertrötta ungar är väl för övrigt ett tecken på att även de haft en bra kväll? Det och en ganska bakis Christian, jag körde bil hem så jag är pigg som en mört!


På dagen igår hade vi det sjukt lugnt och skönt. Barnen var hemma hos kompisar och Christian åkte iväg och tränade så jag var helt plötsligt ensam hemma. Jag plockade undan och körde ett träningspass i lugn och ro. Lyx liksom! När Christian kom hem så var barnen fortfarande iväg så vi hade det alldeles tyst här hemma, lite musik på, jag satt och pulade med våra foton och Christian läste en bok i soffan.


Jag har hittat en ny blogg som får det att smälta i munnen på mig. Kalasgott heter den och nu vet jag var jag ska kolla om jag behöver tips om bra recept. Det allra coolaste är att det är en 18-årig tjej som driver den här bloggen. Det kan man verkligen inte tro!


Nu ska jag och Christian spela lite spel. Leo har stuckit iväg till en polare och Loppan och hennes kompis Filippa har stängt in sig på hennes rum. Sen sticker vi iväg och fikar någonstans, jag är sjukt sugen på macarons! Ikväll blir det årets första träning med showgruppen och ny koreografi! Det ska bli mycket kul även om jag grämer mig över det faktum att jag missar Solsidan! Måste se till att kolla reprisen eller så blir det tv4 play direkt när jag kommer hem.


Have a nice day!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: