Vardagar och fredagsmys

FOTOGRAFERING OH LALA

Kategori: Allmänt



Det är roligt att hitta gamla bilder. Som den här. Den tog Loppan på mig när jag hade fått min nya kamera och höll på att fiffla. Hon komponerade den länge och väl och berättade hur jag skulle hålla upp kameran och hur Leo skulle hålla fram objektivet. Kanske är hon en framtida fotograf. Fast min hand ser ju enorm ut!


Jag har precis landat på jobbet och behöver lite extra energi. Den enorma kaffe som jag drack i bilen (gjord på dubbel espresso) hjälpte liksom inte. Det är tungt. Jag ska dessutom bli fotograferad idag vilket känns sådär... Den största ångesten var hur jag skulle ha håret, det var nästan så att jag i ren desperation slängde mig iväg till frissan igår. Kanske var tur att jag inte gjorde det för det hade ju kunnat sluta hur som helst. Så det blev en tofs helt enkelt. Kanske skulle ringa in Lovis och be henne fota istället. Hon vet ju hur man ska komponera en bild!


Nej nu måste jag rycka upp mig och sätta fart med arbetet. Så här kan man ju inte hålla på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: