Vardagar och fredagsmys

AAAAAAAHHHH

Kategori: Allmänt



Sista dagen på maj idag sen är det över. Denna fruktansvärda majhets! Blä för den. 


Jag hade i alla fall mitt jätteevent på jobbet igår. Det gick toppen men jisses vad slut jag är idag. Tur att jag valde att ta kompledigt just idag. Jag hade inte fått ett jota gjort om jag hade suttit på jobbet.


Idag har jag istället varit med Leo hos tandläkaren och så har jag hämtat min fina pappa på sjukan efter hans andra blodkärlsoperation. Vi åt en lunch tillsammans på min balkong och nu sitter jag kvar här och bara njuter av ensamheten med vindens sus i bakgrunden. Poetiskt inte sant!? Jag försöker lämna maj bakom mig idag. 


Christian var borta hela helgen och kom hem en snabbis i söndags. Nu är han på konferens. Jag saknar honom. Han får gärna komma hem nu känner jag. Det är mysigt att få egentid med barnen men nu känner jag att jag vill dela min tid med honom faktiskt. Men jag får vänta till i morgon kväll. Så jag tankar lite sällsis hos min lillasyster ikväll.



I torsdags var det sommarvernissage på dagis. Lovis var sjukt övertaggad. Hon hade sin gula klänning på sig eftersom de skulle mima till Linda Bengtzing. De var grymt söta när de körde sin koreografi med toarulle microfoner i handen. Men jag måste dock erkänna att några av de grabbar som körde till Erik Saade låten var snäppet vassare. 
Det känns sorgligt att Lovis ska sluta på dagis. Jag kommer att sakna det där stället även om jag känner att hon är så redo för nästa steg. Alla barn som ska börja skolan efter sommaren fick en ros och Lovis var så stolt över sin.


Nu måste jag göra mig i ordning och åka och hämta barnen. Sen blir det hem till syrran. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: