Vardagar och fredagsmys

JA JAG TJATAR... MEN HAN ÄR BARA BÄST!

Kategori: Allmänt



Min son alltså... När vi har den mest intensiva perioden på våra jobb på hela året så slår han till och påminner oss om vad som verkligen är viktigt här i livet. Idag var Leo lite krasslig, jag stannade hemma på förmiddagen och jobbade medan Leo sov och därefter åt en frukost som var i stil med Mallis-frukostarna (vad gör man inte för att få sitt barn att må bättre). Dessutom intogs frullen i sängen (säg inget till Christian)... Det fick honom att må bättre. Lagom till lunch kom farmor till undsättning så att jag fick åka in och leka viktigpetter på mitt jobb genom att ha möten i 5 timmar i sträck. Tack snälla snälla Notte, det betyder massor att få den hjälpen!


När jag kommer hem så möts jag av glada barn där mormor och morfar tagit över vårdnaden för en stund (hallå vardagspussel!). När jag går in i köket så står det en kladdkaka där. Vem har bakat den om inte MIN SON!!!


"Det är till dig och pappa för att ni är så duktiga på att jobba"


Ni tjejer som har döttrar, om ni ska satsa era kort på en riktigt bra framtida svärson så vet ni var han finns. Fast just nu är han ju dessvärre upptagen...


En annan spännande sak som förgyllde min vardag idag var att den där söta blonda pinglan, aka Lovis, spillde ett glas vatten över min jobbdator. Och datorn bara dog, och panik utbröt...
Min mamma började torka, Lovis började gråta, pappa började plocka undan andra saker i farozonen och jag började trösta Lovis samtidigt som jag verkligen började oroa mig för om datorn skulle fungera igen. Det är ingen världskatastrof om det skulle gå sönder en och annan pryl men OM det nu ska göra det så är detta inte rätt tillfälle. Jag har jobb över öronen (slutade precis för dagen, kl 23) och inte alls tid att spendera på massa IT-tjafs. Så det var fram med hårtork och ömma blåsningar på den lilla datorn. Kaos och panik. Men så efter en stund bestämde den sig för att återuppstå. Det har dessutom fallit sig så väl att den har fungerat flera timmar i sträck. Stackars Lovis, min lilla prinsessa!


Nu ska jag gå och plocka fram kläder till morgondagen. Har ingen aning om vad jag ska ha på mig, som vanligt. I morgon har jag 8 möten. Slå den om ni kan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: