Vardagar och fredagsmys

SKRUTTIG IGEN

Kategori: Allmänt



Nu känner jag mig sjuk igen! Det är inte klokt. Vill ju bara vara pigg som en mört. Igår hade jag huudvärk och frös och svettades om vartannat. Denna dag verkar inte bättre. Sitter hemma och jobbar. Snart kommer jag igång. Snart.


Ska på utvecklingssamtal för Loppan idag. Det kommer att gå som en dans. Jag ser verkligen fram emot att få höra frökens intryck av hur min lilla dam fungerar. Det verkar som att hon trivs i skolan och har mycket kompisar. Hon är så glad nu för tiden och tycker att det är så kul i skolan. Jag som var så orolig innan eftersom hon bara hade två kompisar med sig.


En ny grej vi har börjat med är att Leo får lämna Loppan på morgonen. Då släpper vi dem vid parkeringen så går de därifrån, tillsammans sida vid sida till Lovis klassrum där Leo känner sig stor och ansvarsfull och lämnar sin lillasyster som också känner sig stor och duktig. Jag har dessutom, via säkra källor, fått bekräftat storebror är mycket tydlig med att han lämnar och att lillasyster även får en hejdåkram av storebror innan han kilar vidare till sitt klassrum. Mammahjärtat tar sig ett extra skutt.


Och till alla föräldrapoliser som gladerligen skulle kommentera att det är av fördel att föräldrarna själva lämnar sitt barn och så vidare. Detta sker förståss inte varje dag och jag för kommunikation med fröknarna. Don't you worry! Prova att låta era barn ta lite eget ansvar istället. Det är coolt att se dem växa!


Nu ska jag göra mig lite frukost och sedan blir det jobba av.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: